ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Օպերային արվեստում այսօր պահանջները շատ ավելի են, քան միայն գեղեցիկ ձայնը»

«Օպերային արվեստում այսօր պահանջները  շատ ավելի են, քան միայն գեղեցիկ ձայնը»
11.07.2017 | 14:28

Ալեքսանդր Սպենդիարյանի անվան օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում իրականացվել են վարպետության տասնօրյա դասեր, որոնց ընթացքում օպերային թատրոնի մեներգիչներին հնարավորություն է ընձեռվել վարպետանալու միանգամից երեք աշխարհահռչակ արտիստների մոտ` Հովարդ Վատկինս, Ջոն Ֆիշեր, Դայանա Զոլա: Նախաձեռնությունը թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար Կոնստանտին Օրբելյանինն է, ծրագրի աջակիցն է «Կոնստանտին Օրբելյան» հիմնադրամը: Այս և այլ թեմաների շուրջ զրուցել ենք օպերային թատրոնի մեներգչուհի, միջազգային մրցույթների դափնեկիր ԱՆՆԱ ՄՆԱՑԱԿԱՆՅԱՆԻ հետ:
Բոլորովին վերջերս Աննա Մնացականյանը հանդիսատեսին ներկայացավ Ջ. Պուչինիի հանրահայտ «Տոսկա» օպերայում` Տոսկայի դերերգով: Հանդես է գալիս նաև Վերդիի «Աիդա» օպերայում՝ Աիդայի, «Տրավիատա» օպերայում՝ Վիոլետայի, «Տրուբադուր» օպերայում՝ Լեոնորայի, Բելլինիի «Նորմա» օպերայում՝ Նորմայի, Տերտերյանի «Երկրաշարժ» օպերայում՝ Աղջկա դերերգերով:

-Ի՞նչ կասեք օպերային թատրոնում վերջերս անցկացված վարպետության դասերի մասին: Աննախադե՞պ էին այդ դասընթացները, կա՞ր դրանց անհրաժեշտությունը:
-Ինչ խոսք, կար անհրաժեշտություն, որովհետև ոչ բոլոր արտիստներն ունեն արտերկրում վերապատրաստվելու հնարավորություն, դա լուրջ ֆինանսների հետ է կապված: Թատրոնի կոնցերտմայստերները, դիրիժորներն անընդհատ աշխատում են մեզ հետ, բայց ժամանակի ընթացքում սկսում ես ինչ-որ նրբերանգներ չլսել: Իսկ նոր ունկնդրումը, նոր խոսքը, այն էլ՝ այդպիսի վարպետների, բնականաբար, մեծ նշանակություն ունեն: Ինձ համար այդ դասընթացները կարևոր էին նաև այն առումով, որ այդ ընթացքում պատրաստվում էի «Տոսկա» օպերայում Տոսկայի դերերգով հանդես գալուն (ինձ համար առաջնախաղ էր), և կատարվեց շատ մանրակրկիտ աշխատանք ամեն բառի, ամեն դարձվածի, երաժշտական և կերպարային մեկնաբանության վրա:
-Նման դասընթացները անհրաժեշտ են արտիստին անկախ փորձառությունից ու պրոֆեսիոնալիզմի՞ց:
-Իհարկե, երգչական արվեստում եթե մի պահ կանգ առնես ու չաշխատես քեզ վրա, մի քանի քայլ հետ կընկնես: Նման դասընթացները հնարավորություն են տալիս մշտապես լավ «մարզավիճակում» լինելու, իհարկե, նաև վերցնելու նորը: Մեզ մոտ երաժշտական կտավին վերաբերող ոճային մեկնաբանությանը գրեթե ուշադրություն չեն դարձնում, իսկ այս մասնագետները գերմանական երաժշտության վրա աշխատում էին գերմանական երաժշտությանը հատուկ սկզբունքներով, իտալական երաժշտության վրա` իտալական, ֆրանսիականի՝ ֆրանսիականին հատուկ սկզբունքներով: Դրանք հսկայական պաշար կարող էին տալ յուրաքանչյուր արտիստի, նույնիսկ միայն ունկնդրելու դեպքում` առանց անմիջական մասնակցության:
-Թատրոնի արտիստներից քանի՞սն էին մասնակցում դասընթացներին:
-Օպերային թատրոնի բոլոր մեներգիչներին տված էր այդ հնարավորությունը, և, իհարկե, շատերը մասնակցեցին: Դասընթացները բաց էին նաև կոնսերվատորիայի ուսանողների համար: Հրավիրված վարպետները առանց զլանալու աշխատում էին բոլոր ցանկացողների հետ:
-Ստացվում է` թատրոնը մեծ բա՞ց է ունեցել մինչ օրս:
-Ժամանակ առ ժամանակ կազմակերպվել են վարպետության դասեր, բայց դրանք համընդհանուր բնույթ չեն կրել, դրանցից օգտվել են հատուկենտ մարդիկ: Այս պարագայում օգտվում էին բոլորը, և դա մեծ ձեռքբերում էր: Այս ամենի համար մենք երախտապարտ ենք մաեստրո Օրբելյանին, որն իր անձնական միջոցներով Հայաստան բերեց այս վարպետներին: Սա աննախադեպ երևույթ էր: ՈՒզում եմ հուսալ, որ նման հանդիպումներ էլի կլինեն, մանավանդ որ մաեստրոն ինքն էլ ասել է՝ շարունակական են լինելու այս դասընթացները:
-Համառոտ կներկայացնե՞ք հրավիրյալ արտիստներին:
-Ջոն Ֆիշերը «Մետրոպոլիտեն» օպերային թատրոնի տնօրենի վարչական գծով տեղակալն է, դիրիժոր, օպերային ռեժիսոր, վոկալի ուսուցիչ և պրոդյուսեր: Նա մեծ ճանաչում ունի երաժշտական աշխարհում: Եղել է Միլանի «Լա Սկալա» օպերային թատրոնի գեղարվեստական ղեկավարը, 2006-2011 թթ.՝ ՈՒելսի ազգային օպերայի գործադիր տնօրենն ու գեղարվեստական ղեկավարը: Աշխատել է որպես օպերային ձայնագրությունների պրոդյուսեր «Deutsche Grammophon» և «Decca Records» ստուդիաներում: Հովարդ Վատկինսը «Մետրոպոլիտեն» օպերային թատրոնի դաշնակահար է, դիրիժորի օգնական, Ջոն Ֆիշերի աջ ձեռքը: Համագործակցում է աշխարհահռչակ օպերային երգիչների և երաժիշտների հետ, ինչպիսիք են Գրեյս Բամբրին, Դայանա Դամրաուն, Աննա Նետրեբկոն, Ռոլանդո Վիլազոնը և այլք: Վատկինսը վոկալ արվեստի համահիմնադիրն է ԱՄՆ-ի «Թանգելվուդ» երաժշտական կենտրոնում, ինչպես նա Տոկիոյի միջազգային վոկալ արվեստի ակադեմիայում: Դայանա Զոլան Հյուստոնի «Գրանդ» օպերայի թատերական խմբի ղեկավարն է, Մեծ թատրոնի և Մարիինյան թատրոնի երիտասարդական օպերային ծրագրի գլխավոր խորհրդատուն: Վարպետության դասեր է անցկացրել ԱՄՆ-ում, Եվրոպայում, Հյուսիսային Աֆրիկայում, մի շարք վոկալ մրցույթների ժյուրիի անդամ է եղել:
-Վարպետության դասերը կարո՞ղ են առիթ դառնալ համագործակցության, հրավերների:
-Իհարկե, ամեն բան սկսվում է այսպիսի փոքր քայլերից:
-Մեր ձայների մասին ի՞նչ կարծիք ունեին դրսի վարպետները:
-Շատ հավանեցին, որովհետև մեր ձայները իսկապես շատ գեղեցիկ են գունային, տեմբրային առումով: Ինչ խոսք, գեղեցիկ ձայները պետք է նաև շտկված, մշակված լինեն: Ինչպես նշում էր Ջոն Ֆիշերը՝ 21-րդ դարի հանդիսատեսը ցանկանում է տեսնել մշակված, հետաքրքիր, խարիզմատիկ ներկայացումներ՝ գեղեցիկ ու գերող էներգիայով ու երգով: Ազդեցիկ և համոզիչ դրամատիկ կատարումը նույնպես շատ սպասված է: Օպերային արվեստում այսօր պահանջները շատ ավելի են, քան միայն գեղեցիկ ձայնը:
-Մի քանի տարի առաջ խոսվում էր այն մասին, որ օպերային թատրոնում ներկայացումները քիչ են, արտիստներն անգործության են մատնված: Այդ խնդիրը դեռ արդիակա՞ն է:
-Նկատվում է դրական միտում: Ներկայումս ընթանում են Գ. Դոնիցետիի «Պողիկտոս» օպերայի վերականգնման աշխատանքները: Հրաշալի ներկայացում էր` Տիգրան Լևոնյանի բեմադրությամբ` նվիրված Հայաստանում քրիստոնեության ընդունման 1700-ամյակին: Այն ինչ-ինչ պատճառներով, ցավոք, դուրս էր եկել խաղացանկից: ՈՒրախ եմ, որ հիմա կրկին վերադառնում է բեմ: Կոնստանտին Օրբելյանը պայմանավորվածություններ ունի աշխարհի տարբեր թատրոնների հետ, որոնք մեր թատրոնին նվիրելու են իրենց ներկայացումները, ընդհուպ՝ դեկորները, կոստյումները: Բեմադրող ռեժիսորը գալու է Հայաստան և իրականացնելու է ստեղծագործական աշխատանքը: Մոտ ժամանակներս մեր բեմում կլինեն Ժ. Մասնեի «Մանոն» օպերան, Գ. Ֆ. Հենդելի «Ալեքսանդրի խնջույքը» օրատորիալ գործը, հետո նաև՝ Ջ. Պուչինիի Եռապատումը՝ «Թիկնոցը», «Քույր Անժելիկա», «Ջաննի Սկիկկի» օպերաներով: Զբաղված կլինի ողջ թատերախումբը: Տարիներ շարունակ մենք համբերատար սպասել ենք, որ մի օր մի լույս կբացվի բոլորիս համար, կարծում եմ, լուսաբացն արդեն մոտ է:
-Մշակութային կարևոր իրադարձություն էր «Տոսկայի» բեմադրությունը: Բոլորովին վերջերս Տոսկայի դերում հանդես եկան Հասմիկ Պապյանը, Մագդա Մկրտչյանը: Ինչպե՞ս հանդիսատեսը ընդունեց գլխավոր դերակատարուհու Ձեր մեկնաբանությունը:
-Տոսկայի առաջնախաղը եղել է 2016-ի հոկտեմբերի 22-ին, բեմադրությունը իրականացրեց երիտասարդ, տաղանդավոր ռեժիսոր Նարինե Ստեփանյանը: Ներկայացումը նվիրված էր Գեղամ Գրիգորյանի հիշատակին: Բեմադրական աշխատանքները շատ հետաքրքիր էին: Մեր լավագույն երգչուհիներին հնարավորություն տրվեց ներկայանալու Տոսկայի դերերգով: Այնպես ստացվեց, որ թատերաշրջանի վերջին Տոսկան բաժին հասավ ինձ: Իհարկե, պատասխանատվությունը մեծ էր, ես լսել էի և՛ մեր, և՛ համաշխարհային շատ արտիստների կատարումները՝ այդ ամենի մեջ փորձելով կերտել իմ Տոսկայի կերպարը: Հույս ունեմ, որ հանդիսատեսը սիրեց իմ Տոսկային, ու ստացա արձագանքը այն վերաբերմունքի, որ ունեի հերոսուհու նկատմամբ, այն էներգիայի ու սիրո, որ ներդրեցի այդ կերպարի ստեղծման մեջ:
-Ձեր իսկ փորձից ելնելով` կարո՞ղ եք ասել, թե ինչ դժվարություններ է հաղթահարում արտիստը հաջողության հասնելու համար` ստեղծագործական դժվարություններից մինչև առողջ ու անառողջ մրցակցություն: Ի վերջո, արտիստը կարող է գոհ չլինել ռեժիսորի վերաբերմունքից, դերաբաշխումից և այլն:
-Չկա թատրոն, որտեղ չկան հետկուլիսյան խմորումներ, միջանձնային հարաբերություններ: Թատրոնը հենց դրանով է թատրոն, և որքան մեծ է թատրոնը, այնքան մեծ են եռացող կրքերը: Դերաբաշխման ժամանակ կարող է լինել որոշակի սուբյեկտիվ վերաբերմունք` ներկայացման ռեժիսորի, դիրիժորի կողմից: Համենայն դեպս, հիմա մի փոքր ավելի քիչ է, ժամանակին շատ ավելի սրված էր այդ սուբյեկտիվությունը: Յուրաքանչուր արտիստ մտածում է, որ առաջինն ինքը պետք է լինի: Դա, թերևս, հատուկ է բոլոր արտիստներիս: Իմ կարծիքով` ամեն մեկը հնարավորություն է ունենում ներկայացնելու իր մեկնաբանությունը, իր ներսում եփված կերպարը: Ինչպես ես ներկայացրի այն Տոսկան, որը միայն իմն էր: Առաջինը կլինես, երկրորդը կամ վերջինը՝ էական չէ, կարևորը` թե ինչ տպավորություն ես թողնում հանդիսատեսի վրա, և որքան երկար է հիշվում ստեղծածդ կերպարը:
-Ի՞նչ կասեք օպերային թատրոնի վերջին դեպքերի` «Գայանե» բալետի տապալման մասին:
-Այդ միջադեպը տհաճ ու ծանր հետք է թողել բոլորիս վրա: Երբ նման պահվածքից հետո մարդիկ անպատիժ են մնում, առիթ են ունենում մեկ անգամ ևս նման արարք գործելու: Ցավալի է, որ նրանք ոչ թե անձամբ են բարձրաձայնում, այլ փաստի առաջ են կանգնեցնում իրենց գործընկերներին: Մարդիկ, որոնք ոչ մի առնչություն չունեն այդ ամենի հետ, ենթարկվում են պատասխանատվության, իսկ սադրանքի հեղինակները հայ տղամարդուն վայել արժանապատվություն չունեն, որ իրենց արածին տեր կանգնեն: Սա ստահակի պահվածք էր…
Կարող եմ մի բան վստահաբար ասել, որ թատրոնի աշխատակիցները, հատկապես արտիստական կազմը, համախմբված են մաեստրո Օրբելյանի շուրջը, որովհետև պարզորոշ տեսնում են նրա սրտացավ վերաբերմունքը օպերային արվեստի և մեզնից յուրաքանչյուրի նկատմամբ: Ես 1994-ից թատրոնում եմ: Ամենաբարդ տարիներն էին հանրապետության համար, բայց օպերային թատրոնը ապրում էր, շնչում: Դա օպերային թատրոնի հիրավի ոսկեդարն էր: Դրանից հետո երկար ժամանակ ոչինչ չունեինք: Հույս ունեմ, որ մաեստրո Կոնստանտին Օրբելյանի շնորհիվ թատրոնը պիտի ապրի իր վերածննդի ժամանակաշրջանը: Ինչպես արդեն ասացի` նախապայմանները կան, պետք է միայն մի փոքր համբերել:


Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 3057

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ